Kantoor meubilair, meer dan een bureau
De ontwikkelingen binnen het kantoor meubilair hebben de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Een kantoorruimte inrichten met simpelweg bureaus en bijbehorende bureaustoelen voldoet niet meer. De inrichting van een kantoorruimte is bepalend voor een fijne werkomgeving waar werknemers zich gezond, veilig en thuis voelen. De omgeving moet inspireren en zorgen voor een goede concentratie. Daarvoor is een juiste balans nodig tussen open ruimte en privacy. De klassieke vergaderruimte wordt bijvoorbeeld steeds vaker vervangen door creatieve meeting points. Hierdoor zien we ook binnen de kantoorbranche steeds meer creatieve toepassingen ontstaan.
Flexibel kantoor meubilair
Wanneer je een kantoorbaan hebt, is het belangrijk om af en toe van je plek op te staan. Flexibel kantoor meubilair kan hiervoor de oplossing zijn.
Diversiteit aan kantoor meubels
Door de ontwikkelingen binnen de kantoorbranche is ons assortiment in kantoor meubilair ook gegroeid met kantoor stoelen, kantoor fauteuils en kantoor banken. Met verschillende partners presenteren we in onze showroom in Goirle een grote diversiteit aan kantoorinrichting. Samen met ons team van interieurdesigners kijken we wat goed bij de identiteit van jullie organisatie past en hoe we de kantoorruimte het beste kunnen indelen. We streven ernaar om werkplekken te creëren die goed aansluiten bij de wensen van het volledige team. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jullie kantoorruimte? Neem dan contact met ons op. De products van Vervoort
Vragen? Neem contact op
- +31 (0)13 534 00 34
- info@vervoort.nl
- Edisonstraat 3, 5051 DS, Goirle
Veel gestelde vragen
FAQ Kantoor
Hoe richt je je kantoor in?
Bij het inrichten van een kantoor is het belangrijk om in kaart te brengen welke vormen van werk er allemaal op de vloer worden uitgevoerd. Wordt er veel vergaderd? Wordt er over het algemeen veel individueel gewerkt of juist veel samengewerkt? Zijn de werkplekken flexibel? Staat concentratie centraal of moet de creativiteit van de werknemers worden aangewakkerd? Wanneer hier een goed beeld van geschetst is, kan er gekeken worden naar een juiste indeling en passend meubilair voor iedere werkvorm.
Wat heb je allemaal nodig om een kantoor in te richten?
Voor het inrichten van een kantoor heb je voornamelijk veel input van de klant nodig. Input van de werknemers die in het kantoor gaan werken en met welk doel ze het kantoor gaan gebruiken. Daarnaast hebben we een recente plattegrond van de kantoorruimte nodig, zodat we de perfecte indeling kunnen creëren.
Wat kost het om een kantoor in te richten?
De kosten voor het inrichten van een kantoor zijn onder andere afhankelijk van de grootte van de ruimte(s) en het aantal werkplekken dat gerealiseerd moet worden. Bij kantoormeubilair adviseren we voornamelijk om voor kwaliteit te gaan, omdat het een (zit)plek is waar vele uren per dag gebruik van wordt gemaakt. Een ergonomische werkplek is daarom essentieel.
Welk meubilair heb ik nodig voor een compleet kantoor?
De inrichting van een kantoor hangt sterk af van het type kantoor en de branche waarin het actief is. Goed gekozen bureaustoelen en bureaus vormen vaak een solide basis. De behoefte aan een zorgvuldige overweging van de werkomgeving groeit, omdat deze aanzienlijk bijdraagt aan de productiviteit van medewerkers. Omdat werknemers niet allemaal dezelfde voorkeuren en behoeften hebben, kiezen veel kantoren voor diversiteit in hun meubilair. Dit uit zich bijvoorbeeld in het creëren van stille werkplekken voor geconcentreerd werk en ruimtes voor projectmatige samenwerking en groepswerk.
Bovendien wordt ingespeeld op de variërende eisen van medewerkers. Sommigen hebben behoefte aan voldoende opbergruimte, terwijl anderen juist op zoek zijn naar een inspirerende omgeving waar creatieve ideeën gedijen.
Wat valt onder kantoormeubilair?
We constateren een toenemende overlap in het gebruik van branchegericht meubilair. Horecameubilair kan bijvoorbeeld dienst doen in het restaurant van een woonzorgcentrum of in een vergaderruimte van een kantoor. Toch vormen bureaus, bureaustoelen, vergaderstoelen, vergadertafels en archiefkasten nog steeds essentiële elementen bij de inrichting van een kantoor. Ben je juist op zoek naar een kantoorruimte die zich onderscheidt van de standaard? Dan kunnen we gezamenlijk creatieve interieuroplossingen voor je kantoor verkennen.
Welke vergadertafel moet ik kiezen voor welke vergaderruimte?
Bij de selectie van een vergadertafel is het van belang om eerst vast te stellen hoeveel personen er meestal aan vergaderingen deelnemen. Daarnaast moet de afmeting van de vergadertafel goed passen in de beschikbare ruimte. Het is mogelijk om vergadertafels slim in te richten, zodat ze flexibel kunnen worden opgesteld. Dit vergroot de multifunctionaliteit van de ruimte en maakt deze geschikt voor diverse doeleinden. Hierdoor kan dezelfde ruimte voor verschillende activiteiten worden benut.
Hoe weet ik of de akoestiek in mijn kantoor slecht is?
Het beoordelen van de akoestiek in je kantoor kan relatief eenvoudig zijn wanneer je let op bepaalde signalen en gedragingen van medewerkers. Hier volgen enkele aanwijzingen die erop kunnen wijzen dat de akoestiek in je kantoor misschien slecht is. De ruimte galmt, mensen hebben moeite met elkaar verstaan, er is altijd een hoog geluidsniveau of mensen kunnen privégesprekken horen. Wanneer dit het geval is, kun je met enige zekerheid zeggen dat de akoestiek in de ruimte niet goed is.
Hoe verbeter ik de akoestiek in een kantoorruimte?
Een kantoorruimte is een plek waar concentratie en efficiëntie centraal staan. Het is daarom belangrijk dat de ruimte dit bevordert. Een goede akoestiek is essentieel voor een fijne en productieve werkomgeving. Wanneer deze te wensen overlaat, zijn er verschillende manieren om dit op te lossen. Denk hierbij aan het gebruik van akoestische panelen, gordijnen, tapijten, planten, wandbekleding en geluidsabsorberend meubilair.